fbpx

SOCIAL ANSVARLIGHED

EN INTEGRERET DEL AF VIRTULY

SOCIAL ANSVARLIGHED

 

Hos Virtuly vægter vi social ansvarlighed højt, og har det integreret som en del af alt, hvad vi laver. Vi tror nemlig på, at det at lave en god forretning går hånd i hånd med social ansvarlighed. Hele grundstenen i Virtuly omhandler social ansvarlighed, da mange af vores kunder er NGO’er, der generelt kæmper for at bidrage til at gøre verden til et bedre sted at være både for mennesker, dyr og naturen.

Derfor er det vigtigt, at vi som salg – og marketingbureau har et socialt ansvar, så vi kan sætte os ind i NGO’ernes mindset, når vi hjælper dem med at skabe leads, lave online kampagner eller andre former for opgaver, hvor de skal ud med deres helt unikke budskab.

Udover at hjælpe NGO’er med salg og marketing, sponsorerer vi også forskellige organisationer, og er en del af forskellige samarbejder, der har social ansvarlighed som mission. Dem kan du læse nærmere om i de følgende afsnit.

 

ALL EARS

All Ears er en socialøkonomisk virksomhed, der er specialister inden for salg, fundraising og kundefastholdelse. Virksomheden er majoritetsejet af Dansk Blindesamfund og støttet af Den sociale Kapitalfond. All Ears bidrager til en fælles mission, om at skabe arbejdspladser for mennesker med synshandicap og godt 40% af All Ears’s ansatte er blinde, eller har et synshandicap.

Anstændige jobs og økonomisk vækst er et af FN’s 17 verdensmål, som indgår i udviklingsdagsordenen for bæredygtig udvikling frem mod 2030. En integreret tilgang er afgørende for fremskridt på tværs af de forskellige mål. All Ears tror, og ved, at synet ikke er en begrænsning for at være den bedste på en telefon. Ofte er det en fordel.

Hos Virtuly samarbejder vi med All Ears, fordi de netop har en markedsstærk profil med henblik på blinde mennesker og social ansvarlighed. Samarbejdet går blandt andet ud på, at Virtuly ofte benytter leverancerne i forhold til telemarketing- og call-center-ydelser. Vi er stolte af vores samarbejde med et socialøkonomisk telemarketinghus som All Ears, da det er velkendt af mange og passer godt sammen med Virtulys profil og vores kunder, som primært er NGO’er.

    BRØNDBYERNES IF

    Virtuly er født på Vestegnen, hvor midlerne og mulighederne ofte er begrænsede. Vi støtter foreningen Brøndbyernes IF, der gennem sit virke giver børn, unge og voksne, med alle mulige kompentencer, en social platform ved at dyrke fodbold. Det bidrager til at udvikle alsidige og harmoniske mennesker. Dette er reflekteret i foreningens værdigrundlag, der bygger på at skabe at et fælleskab på Vestegnen baseret på samarbejde, tillid og respekt.

    Udover at være stolte sponsorer af Brøndbyernes IF, bidrager Virtuly også med en fast støtte-platform, som vi har foræret foreningen, hvor mennesker, der spejler sig i foreningen og klubbens værdier, fast, månedligt kan støtte med et beløb. Pengene går blandt andet til foreningens kvindeelitehold, der får sværere ved at overleve grundet markant konkurrence fra store udenlandske klubber. Derfor har vi sat fokus på at samle penge ind til kvindefodbold i Brøndbyernes IF. Dele af pengene går også til foreningens generelle arbejde med børn og unge.

      OM TEAM RYNKEBY

      Team Rynkeby er et europæisk velgørenhedscykelhold, der hvert år samler penge ind til børn med kritiske sygdomme og deres familie. Det gør de ved at cykle til Paris, hvilket de har gjort helt siden 2002. Deltagerne i Team Rynkeby dækker selv omkostningerne, der er forbundet med at deltage på cykelholdet. Team Rynkeby i Danmark støtter Børnecancerfonden og Børnelungefonden.

      Hos Virtuly synes vi, at det er yderst uretfærdigt, når børn får kritiske syge, både for dem selv, men også for deres familier. Derfor støtter vi op omkring Team Rynkeby og deres mål om at samle så mange penge som muligt ind til børn med kritiske sygdomme og deres familie. Det gør vi ved at sponsorere Team Rynkeby, som vi har givet et støttebeløb til og så følger vi deres arbejde tæt.

      Vi har fået lov til at dele en virkelig historie fra Asger, som selv deltager i cykelløbet for Team Rynkeby:  

      “Jeg ville gerne fortælle en solstrålehistorie, men jeg har engageret mig, da jeg i 2008 mistede min datter Pernille til kræft. Hun fik i maj måned 2008 ondt i sit ene ben, men intet blev fundet ved besøg hos lægen. I slutningen af juli kunne hun pludselig ikke rejse sig og efter et besøg på Skadestuen blev hun indlagt på Glostrup Sygehus, hvor man fandt en knude i rygmarven, der trykkede på nerverne. Knuden blev opereret ud og undersøgt. Undersøgelsen viste, at Pernille havde leukæmi, så hun blev indlagt på Riget. Leukæmien viste sig at være meget aggressiv og responderede ikke på behandlingen. Pernille døde 7. oktober 2008, 14 år gammel”.

      Det er børn som Pernille, der får uvurderlig hjælp via Børnecancerfondens midler og netop derfor er vi stolte sponsorer af Team Rynkeby.

      LAD OS HØRE FRA DIG

      4 + 10 =